1
کارشناس ارشد مدیریت بازاریابی، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایران (نویسندۀ مسئول)
2
استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه، ایران
10.22034/farhang.2023.182549
چکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر عناصر بصری تبلیغات (رنگ، تصویر، لوگو) بر وفاداری مشتریان با نقش میانجی هویت برند سازمان (مورد مطالعه: مشتریان بانک سپه ایلام) انجام شده است. این مقاله از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش تحقیق، توصیفی - پیمایشی است. جامعۀ آماری پژوهش را کلیۀ مشتریان بانک سپه ایلام تشکیل دادند که تعداد آنها نامحدود است. حجم نمونه نیز طبق جدول مورگان 384 نفر میباشد. ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامۀ محققساختۀ برگرفته از سه پرسشنامۀ عناصر بصری تبلیغات عسکریفر و همکاران (1399)، وفاداری مشتریان راندل تیل (2005) و هویت برند کلمن و همکاران (2011) است. جهت تجزیه و تحلیل دادهها و آزمون فرضیههای تحقیق از آزمون مدلسازی معادلات ساختاری در نرمافزارهای 26 spss و 80/8 Lisrel استفاده شد و نتایج نشان داد که عناصر بصری تبلیغات، هم به صورت مستقیم (با ضریب مسیر 41/0) و هم از طریق هویت برند (با ضریب مسیر 27/0)، بر وفاداری مشتریان تأثیر معناداری دارد. هویت برند (با ضریب مسیر 30/0) نیز بر وفاداری مشتری تأثیر معناداری دارد.
فرجی, محمدحسین, & نمامیان, فرشید. (1402). بررسی تأثیر عناصر بصری تبلیغات (رنگ، تصویر، لوگو) بر وفاداری مشتریان با نقش میانجی هویت برند سازمان (مورد مطالعه: مشتریان بانک سپه ایلام). فصلنامه علمی فرهنگ ایلام, 24(شماره 78.79), 101-120. doi: 10.22034/farhang.2023.182549
MLA
محمدحسین فرجی; فرشید نمامیان. "بررسی تأثیر عناصر بصری تبلیغات (رنگ، تصویر، لوگو) بر وفاداری مشتریان با نقش میانجی هویت برند سازمان (مورد مطالعه: مشتریان بانک سپه ایلام)". فصلنامه علمی فرهنگ ایلام, 24, شماره 78.79, 1402, 101-120. doi: 10.22034/farhang.2023.182549
HARVARD
فرجی, محمدحسین, نمامیان, فرشید. (1402). 'بررسی تأثیر عناصر بصری تبلیغات (رنگ، تصویر، لوگو) بر وفاداری مشتریان با نقش میانجی هویت برند سازمان (مورد مطالعه: مشتریان بانک سپه ایلام)', فصلنامه علمی فرهنگ ایلام, 24(شماره 78.79), pp. 101-120. doi: 10.22034/farhang.2023.182549
VANCOUVER
فرجی, محمدحسین, نمامیان, فرشید. بررسی تأثیر عناصر بصری تبلیغات (رنگ، تصویر، لوگو) بر وفاداری مشتریان با نقش میانجی هویت برند سازمان (مورد مطالعه: مشتریان بانک سپه ایلام). فصلنامه علمی فرهنگ ایلام, 1402; 24(شماره 78.79): 101-120. doi: 10.22034/farhang.2023.182549