TY - JOUR ID - 133914 TI - بررسی تأثیر مسئولیت اجتماعی بر رضایت از خرید مصرف‌کنندگان با تأکید بر نقش میانجی رفتار مصرف اخلاقی (مورد بررسی: مصرف‌کنندگان پوشاک در شهر ایلام) JO - فصلنامه علمی فرهنگ ایلام JA - FARHANG LA - fa SN - 2676-5942 AU - عباس پور, حیدر AU - عباس پور, جعفر AU - ویسه, سید مهدی AD - دانشجوی دانشگاه ایلاام AD - ----- AD - دکترای مدیریت منابع انسانی، استادیار دانشگاه ایلام، ایران Y1 - 2021 PY - 2021 VL - 21 IS - 68.69 SP - 131 EP - 157 KW - مسئولیت اجتماعی KW - رضایت از خرید KW - رفتار مصرف اخلاقی KW - مصرف‌کنندگان پوشاک KW - مدل‌یابی معادلات ساختاری DO - 10.22034/farhang.2021.133914 N2 - در دنیای رقابتی امروز، ایجاد رضایت و وفادری در مشتریان و حفظ آنها امری حیاتی برای ماندگاری سازمان‌ها محسوب می‌شود؛ از این رو، توجه به مسئولیت اجتماعی از سوی سازمان‌ها در راستای ایجاد رضایت در مشتریان روزبه‌روز در حال افزایش است. هدف از تحقیق حاضر که از نظر هدف، کاربردی و به لحاظ روش، توصیفی- پیمایشی می‌باشد، بررسی تأثیر مسئولیت اجتماعی بر رضایت از خرید مشتریان با تأکید بر تأثیر نقش میانجی رفتار مصرف اخلاقی بوده است. در این راستا تعداد 384 نفر از بین مصرف‌کنندگان پوشاک در شهر ایلام به عنوان نمونۀ آماری با استفاده از فرمول کوکران انتخاب شد. برای جمع‌آوری داده­ها از پرسشنامۀ استاندارد استفاده گردید. تجزیه و تحلیل داده­ها نیز با استفاده از فن مدل‌یابی معادلات ساختاری و از طریق نرم‌افزارهای Spss و Smart Pls صورت گرفت. نتایج تحقیق نشان داد که مسئولیت اجتماعی شرکت بر رضایت از خرید و رفتار مصرف اخلاقی تأثیر مستقیم می‌گذارد. مسئولیت اجتماعی نیز به صورت غیرمستقیم با میانجی‌گری عامل رفتار مصرف اخلاقی بر رضایت از خرید مشتریان تأثیر­گذار است. UR - https://www.farhangeilam.ir/article_133914.html L1 - https://www.farhangeilam.ir/article_133914_6e8d35f753434712b6f26a4c9ed14b90.pdf ER -