@article { author = {Maleki Minbash Razgah, Morteza and Sharafi, Vahid}, title = {Investigating the Relationship between Relational Marketing of Charities with Tendency toward Donations from Donors by the Mediating Role of Local Cultural Identity in Ilam}, journal = {a scientific journal of ilam culture}, volume = {18}, number = {54.55}, pages = {58-72}, year = {2017}, publisher = {head quarter of culture and islamic guidance of ilam province}, issn = {2676-5942}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {The aim of this research is investigating the relationship between relational marketing of charities with tendency toward donations from donors by the mediating role of local cultural identity in Ilam. The research method is descriptive and correlational- Structural Equation Modeling. The population consisted of all donations in Ilam city, that by using Stratified sampling method 384 persons were selected for the sample. Data accumulation instrument is a questionnaire whose validity and reliability were confirmed by experts. Finally, the data sets were analyzed by using visual Pls software. The results of the research show a positive and significant relationship between relational marketing of charities with tendency toward donations from donors. Also, The local cultural identity has moderator role on the relationship between marketing of charities and tendency toward donations from donors.  }, keywords = {Relationship marketing,local cultural identity,tendency to donations}, title_fa = {بررسی رابطۀ بین بازاریابی رابطه‌ای مؤسسات خیریه و تمایل به اهدای کمک از سوی خیرین با نقش تعدیل‌گر هویت فرهنگی - محلی در شهر ایلام}, abstract_fa = {هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطۀ بین بازاریابی رابطه‌ای مؤسسات خیریه و تمایل به اهدای کمک از سوی خیرین با نقش تعدیل‌گر هویت فرهنگی - محلی در شهر ایلام است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر شیوۀ گردآوری اطلاعات، توصیفی- پیمایشی می‌باشد. جامعۀ آماری آن نیز شامل خیرین شهرستان ایلام است که باتوجه به نامحدود بودن، تعداد 384 نفر از آنها به عنوان نمونه انتخاب شدند. روش نمونه­گیری در این تحقیق، نمونه­گیری در دسترس است. ابزار گردآوری اطلاعات نیز پرسشنامه می‌باشد که روایی و پایایی آن تأیید شده است. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات نیز از نرم‌افزار ویژوال پی‌ال‌اس استفاده شد. نتایج پژوهش نشان می‌دهد که بین بازاریابی رابطه‌ای مؤسسات خیریه و تمایل به اهدای کمک از سوی خیرین، رابطۀ مثبت و معناداری وجود دارد؛ همچنین هویت فرهنگی - محلی بر رابطۀ بین بازاریابی مؤسسات خیریه و تمایل به اهدای کمک از سوی آنها مؤثر است و نقش تعدیلگر دارد.  }, keywords_fa = {هویت فرهنگی - محلی,بازاریابی رابطه‌ای,تمایل به اهدای کمک,ایلام}, url = {https://www.farhangeilam.ir/article_51200.html}, eprint = {https://www.farhangeilam.ir/article_51200_b381d194928fd3d41826b88b0751cb12.pdf} }