@article { author = {Imami, Latif and Mahdavi, Khadijeh}, title = {The Factors Affecting the Growth of Electronic Banking (Case Study: National Bank branches in Ilam)}, journal = {a scientific journal of ilam culture}, volume = {17}, number = {52.53}, pages = {82-97}, year = {2017}, publisher = {head quarter of culture and islamic guidance of ilam province}, issn = {2676-5942}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {This study was conducted to investigate the factors influencing the growth of electronic banking .  It is of descriptive nature and based on the purpose of application. The study population consisted of all three branches of the National Bank of Ilam province whose number is unlimited. According to Cochran formula, 384 of them were selected as sample. The data collection tool was a questionaire  whose validity was approved by experts.  Its reliability was obtained using Cronbach's alpha, respectively, indicating validation is 89/0. Ease of use, usefulness, customer confidence, attitude, subjective norms, the variables are affecting e-banking. The techniques using structured equation and LISREL software were analyzed. The results showed that subjective norms (13.09), ease of use (12.37), consumer confidence (11.94), useful (10.92) and attitude (9:43)  have a significant impact on the growth of electronic banking branches of National Bank of Ilam and orientation to its customers,. Customers are also subjective factors influencing the norms set out to do in their behavior.}, keywords = {e-commerce,E-Banking,National Bank,Ilam}, title_fa = {بررسی عوامل مؤثر بر رشد بانکداری الکترونیک (مورد مطالعه: شعب بانک ملی استان ایلام)}, abstract_fa = {این تحقیق با هدف بررسی عوامل مؤثر بر رشد بانکداری الکترونیک انجام گرفت که روش انجام آن، از لحاظ ماهیت، توصیفی - همبستگی و بر مبنای هدف از نوع کاربردی است. جامعۀ آماری پژوهش، شامل کلیۀ مشتریان شعب بانک ملی استان ایلام بود که تعداد آنها نامحدود است. طبق فرمول کوکران، تعداد 384 نفر از آنها به عنوان نمونه انتخاب شد. ابزار گردآوری اطلاعات نیز پرسش‌نامه بود که روایی آن را استادان متخصص، تأیید کردند. پایایی آن نیز با استفاده از آلفای کرونباخ، 89/0 به دست آمد که نشانگر تأیید پایایی آن است. سهولت به‌کارگیری، مفید بودن، اعتماد مشتریان، نگرش و هنجارهای ذهنی، از متغیر‌های اثرگذار بر بانکداری الکترونیک هستند که با استفاده از تکنیک معادلات ساختاریافته و به کمک نرم‌افزار LISREL مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج پژوهش نشان داد که هنجارهای ذهنی (13.09)، سهولت به‌کارگیری (12.37)، اعتماد مشتریان (11.94)، مفید بودن (10.92) و نگرش (9.43) بر رشد بانکداری الکترونیکی شعب بانک ملی استان ایلام و گرایش مشتریان به آن، تأثیر معناداری دارند. مجموعۀ عوامل مؤثر بر هنجارهای ذهنی مشتریان نیز در اقدام به انجام رفتار آنان، حائز اهمیت است.}, keywords_fa = {تجارت الکترونیک,بانکداری الکترونیکی,بانک ملی,ایلام}, url = {https://www.farhangeilam.ir/article_47073.html}, eprint = {https://www.farhangeilam.ir/article_47073_875bd4129bbb0eab17eac5c823027602.pdf} }