@article { author = {maleki, saeed and monfared, sajad and Ahmadi, Reza}, title = {Survey and Analysis The relation between social - economic indicators With measuring the quality of municipality performance based on Citizens views (case study: city of Ilam)}, journal = {a scientific journal of ilam culture}, volume = {16}, number = {شماره 46 و 47}, pages = {21-40}, year = {2015}, publisher = {head quarter of culture and islamic guidance of ilam province}, issn = {2676-5942}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {Abstruct In today's world, The municipality has become One of the most effective organization In the lives of citizens That citizens are always be associated with its services. This Has led to further important The  services quality of this organization. Therefore, Municipal Performance Measurement Can Recognizing the strengths and weaknesses of this organization Leads to a more efficient organization In the services to citizens. The purpose of this study is Measuring The performance Ilam Municipality In four field civil constructional, urban services, monitoring and social – cultural Based on citizens views. Methodology in this study is Descriptive – analytical and A questionnaire was used to obtain the views of citizens. Population of the study are All residents of the city of Ilam. The sample size was calculated using the Cochran formula and Required information is obtained from the areas in city of Ilam. Also, Spss software is used to assess data. The results show that citizens satisfaction is  Moderate to low . also, The Pearson correlation coefficient showed There is a positive relationship Between variables, civil constructional, urban services, monitoring and social – cultural with satisfaction of the Municipal Performance.}, keywords = {Key words: social - economic indicators,Satisfaction,municipality,Citizens,Ilam}, title_fa = {بررسی و تحلیل رابطة نماگرهای اجتماعی - اقتصادی با سنجش کیفیت عملکرد شهرداری از دیدگاه شهروندان (نمونة موردی: شهر ایلام)}, abstract_fa = {:در دنیای امروز، شهرداری به یکی از سازمان‌های مؤثر در زندگی شهروندان، تبدیل شده است که همیشه، به نحوی با خدمات آن در ارتباط هستند. این امر به اهمیت هرچه بیشتر این نهاد و کیفیت خدمات آن منجر شده است؛ در نتیجه سنجش عملکرد شهرداری، می‌تواند با شناخت نقاط قوت و ضعف این سازمان، موجبات کارایی هرچه بیشتر این نهاد را در خدمت‌رسانی به شهروندان فراهم کند. هدف این تحقیق آن است که کیفیت عملکرد شهرداری ایلام را در چهار حوزة اجتماعی- فرهنگی، عمران شهری، خدمات شهری و نظارت؛ بر اساس نگرش شهروندان مورد سنجش قرار دهد. روش تحقیق در این پژوهش، توصیفی- تحلیلی است و برای دستیابی به نظرات شهروندان از پرسش‌نامه استفاده شد. جامعة آماری تحقیق را کلیه ساکنان شهر ایلام تشکیل می‌دهند. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران محاسبه گردید و اطلاعات مورد نیاز نیز از سطح نواحی شهر ایلام به دست آمد؛ همچنین جهت سنجش داد‌ه‌ها نرم‌افزار spss به کار گرفته شد. نتایج تحقیق نشان می‌دهند که میزان رضایت شهروندان از عملکرد شهرداری در سطح متوسط به پایین قرار دارد. ضریب همبستگی پیرسون نیز نشان داد که رابطة مثبتی بین متغیرهای اجتماعی- فرهنگی، عمران شهری، خدمات شهری و نظارت با رضایتمندی از عملکرد شهرداری برقرار است.}, keywords_fa = {واژگان کلیدی:نماگرهای اجتماعی- اقتصادی,رضایتمندی,شهرداری,شهروندان,شهر ایلام}, url = {https://www.farhangeilam.ir/article_11648.html}, eprint = {https://www.farhangeilam.ir/article_11648_c25aebb300dc20c6d74962681ea79cc3.pdf} }