TY - JOUR ID - 51200 TI - بررسی رابطۀ بین بازاریابی رابطه‌ای مؤسسات خیریه و تمایل به اهدای کمک از سوی خیرین با نقش تعدیل‌گر هویت فرهنگی - محلی در شهر ایلام JO - فصلنامه علمی فرهنگ ایلام JA - FARHANG LA - fa SN - 2676-5942 AU - ملکی مین‌باش رزگاه, مرتضی AU - شرفی, وحید AD - Y1 - 2017 PY - 2017 VL - 18 IS - 54.55 SP - 58 EP - 72 KW - هویت فرهنگی - محلی KW - بازاریابی رابطه‌ای KW - تمایل به اهدای کمک KW - ایلام DO - N2 - هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطۀ بین بازاریابی رابطه‌ای مؤسسات خیریه و تمایل به اهدای کمک از سوی خیرین با نقش تعدیل‌گر هویت فرهنگی - محلی در شهر ایلام است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر شیوۀ گردآوری اطلاعات، توصیفی- پیمایشی می‌باشد. جامعۀ آماری آن نیز شامل خیرین شهرستان ایلام است که باتوجه به نامحدود بودن، تعداد 384 نفر از آنها به عنوان نمونه انتخاب شدند. روش نمونه­گیری در این تحقیق، نمونه­گیری در دسترس است. ابزار گردآوری اطلاعات نیز پرسشنامه می‌باشد که روایی و پایایی آن تأیید شده است. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات نیز از نرم‌افزار ویژوال پی‌ال‌اس استفاده شد. نتایج پژوهش نشان می‌دهد که بین بازاریابی رابطه‌ای مؤسسات خیریه و تمایل به اهدای کمک از سوی خیرین، رابطۀ مثبت و معناداری وجود دارد؛ همچنین هویت فرهنگی - محلی بر رابطۀ بین بازاریابی مؤسسات خیریه و تمایل به اهدای کمک از سوی آنها مؤثر است و نقش تعدیلگر دارد.   UR - https://www.farhangeilam.ir/article_51200.html L1 - https://www.farhangeilam.ir/article_51200_b381d194928fd3d41826b88b0751cb12.pdf ER -