%0 Journal Article %T بررسی تجربی رابطه ی ابعاد سرمایه ی اجتماعی و هویت اجتماعی (مورد مطالعه: دانش آموزان پسر مقطع پیش دانشگاهی شهر ایلام) %J فصلنامه علمی فرهنگ ایلام %I اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام %Z 2676-5942 %A صیدی, علی %D 2014 %\ 03/01/2014 %V 14 %N شماره 40 و 41 %P 174-189 %! بررسی تجربی رابطه ی ابعاد سرمایه ی اجتماعی و هویت اجتماعی (مورد مطالعه: دانش آموزان پسر مقطع پیش دانشگاهی شهر ایلام) %K واژگان کلیدی: هویت اجتماعی %K سرمایه ی اجتماعی %K اعتماد اجتماعی %K مشارکت اجتماعی %K دانش آموزان شهر ایلام %R %X بررسی تجربی رابطه ی ابعاد سرمایه ی اجتماعی و هویت اجتماعی[1]  (مورد مطالعه: دانش آموزان پسر مقطع پیش دانشگاهی شهر ایلام)  (1389-1390)                                                                                                                                                          علی صیدی٭   چکیده مقاله ی حاضر با هدف " بررسی رابطه ی ابعاد سرمایه ی اجتماعی و هویت اجتماعی دانش آموزان مقطع پیش دانشگاهی شهر ایلام در سال  تحصیلی1389-1390" انجام شده است.جامعه ی آماری این تحقیق دانش آموزان پسر مقطع پیش دانشگاهی شهر ایلام  به تعداد 582 نفر بوده اند؛ حجم نمونه ی مورد بررسی، 231نفر، روش مورد استفاده، پیمایشی و ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه ی محقق ساخته بود. آزمون فرضیه های تحقیق بر اساس ضریب همبستگی اسپیرمن نشان داد که بین متغیر های مستقل تحقیق( مشارکت اجتماعی و اعتماد اجتماعی) و هویت اجتماعی دانش آموزان مقطع پیش دانشگاهی شهر ایلام رابطه ی معناداری وجود دارد. نتایج آزمون رگرسیون چند متغیره نشان می‌دهد که متغیر مشارکت اجتماعی تأثیر بیشتری،(59/0=Beta) و متغیر دیگر تحقیق(اعتماد اجتماعی) تأثیر کمتری در تغییرات هویت اجتماعی دانش آموزان دارد(17/0=Beta).  واژگان کلیدی: هویت اجتماعی، سرمایه ی اجتماعی، اعتماد اجتماعی، مشارکت اجتماعی، دانش آموزان شهر ایلام ٭  مربی گروه علوم اجتماعی دانشگاه پیام نور استان ایلام           %U https://www.farhangeilam.ir/article_5082_892bfef4a19e68a065709544aa45e03f.pdf